قرنیز پارکت

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

برای قرنیز پارکت کاربردهای تاریخی متعددی حدس می‌زنند. برخی می‌گویند که قدمت آن‌ها به زمانی برمی‌گردد که مردان بر روی کفش‌های خود خار می‌پوشیدند و این به دیواره‌ها آسیب می‌زد و برخی دیگر می‌گویند که قرنیز پارکت از ابتدا ایجاد شد تا شکاف میان دیوارهای خیس گچ‌کاری شده (که به سختی صاف می‌شدند) و کف را بپوشاند، اما در دوران مدرن از قرنیز پارکت استفاده می‌کنند تا علاوه بر جلوه خوبی که به فضا می‌دهد، از دیوارها در برابر فرسودگی جاروبرقی محافظت کند. افزون بر این شکاف انبساط 10 میلی‌متری اطراف کف را نیز پوشش ‌دهند. بنابراین به طور کلی استفاده از قرنیز پارکت برای پنهان کردن فضای بین چوب و دیوار، و امکان انبساط و انقباض طبیعی چوب، یک ضرورت هستند. تخته قرنیز از پایه دیوار محافظت می‌کند و یک اتصال بدون درز بین دیوار و کف ایجاد می‌کند. بنابراین هماهنگی خوب، بین کف پارکت و قرنیز ضروری است. قرنیز پارکت هماهنگ با خود پارکت و کل فضا جلوه زیباتری ایجاد می‌کند و دکوراسیون داخلی را تکمیل می‌کند.

اگرچه بین گونه‌ها و طرح‌هایی که برای قرنیز پارکت وجود دارد، تفاوت‌هایی وجود دارد، اما تخته‌های قرنیز پارکت آن را می‌توان به راحتی با عناصر دیگر ترکیب کرد. چراکه همیشه جزئیات کوچک هستند که تفاوت بزرگ ایجاد می‌کنند.

در مورد انتخاب قرنیز پارکت مناسب، چندین رویکرد وجود دارد:

  1. قرنیز پارکت در هماهنگی با کفپوش مانند یک امتداد طبیعی کفپوش به نظر می‌رسد. قرنیز هماهنگ با رنگ کف باعث می‌شود اتاق شما از نظر بصری بزرگ‌تر و جادارتر به نظر برسد.
  2. قرنیز پارکت مطابق با بقیه نازک‌کاری‌های فضا که فضای داخلی را شاد، هنری و جزئی‌نگرانه نشان می‌دهد.
  3. قرنیز پارکت به عنوان یک عنصر تزئینی خنثی در محیط به کار می‌رود. بنابراین به رنگ سفید است که به لطف خنثی بودن آن، ترکیب اجزای دیگر با قرنیز پارکت سفید را آسان می‌کند. آن‌ها با اشکال، خطوط یا تزئینات ساده و مستقیم خود محیط را غنی می‌کنند.

شکل قرنیز پارکت

طراحی قرنیز پارکت اغلب با سبک داخلی مطابقت دارد. قرنیز پارکت پروفیل تخت با لبه‌های گرد یا تیز یک طراحی ساده و مدرن است، در حالی که قرنیز با نیم‌رخ منحنی طراحی کلاسیک دارد. تخته‌های تزئینی پارکت مخصوصاً اگر جزئیات تزئینی در سقف اتاق نیز وجود داشته باشد بسیار تاثیرگذار است.

چگونه قد قرنیز مناسب را انتخاب کنیم؟

انتخاب ارتفاع قرنیز پارکت هم به ترجیحات شخصی شما و هم به سبک اتاق بستگی دارد. معمولاً برای اتاق‌هایی با سقف بلند از تخته‌های 80 میلی‌متری تا 150 میلی‌متر استفاده می‌شود، در حالی که در اتاق‌هایی با ارتفاع سقف کمتر، می‌توان از قرنیز‌های پایین‌تر تقریباً 60 میلی‌متر استفاده کرد. از سوی دیگر ارتفاع تخته‌های قرنیز شما ظاهر کلی آن‌ها را تعیین می‌کند. تخته‌های قرنیز بلند در فضای داخلی شما جلب توجه می‌کند و ظاهری کلاسیک به کفپوش شما می‌بخشد. تخته‌های قرنیز کوتاه ظاهر مدرن‌تری دارند و با فضای داخلی شما هماهنگ هستند. علاوه بر این، اگر ارتفاع تخته‌های قرنیز خود را با ارتفاع سقف و اندازه اتاقی که آن‌ها را در آن نصب می‌کنید مطابقت دهید، بهترین نتیجه را خواهید گرفت. به عنوان یک قاعده کلی، هر چه اتاق بزرگ‌تر باشد، ارتفاع قرنیز باید بالاتر باشد. به همین دلیل است که هنگام انتخاب تخته قرنیز باید ارتفاع دیوارها را در نظر داشته باشید تا همه چیز با هم متناسب باشد.

چه رنگی برای قرنیز خود انتخاب کنید؟

شما برای انتخاب، طیف گسترده‌ای از طرح‌های قرنیز پارکت را خواهید یافت. زیرا قرنیز پارکت با ارتفاعات، پروفیل‌ها، طرح‌ها و رنگ‌های مختلف وجود دارند. در مورد رنگ قرنیز شما، گزینه‌ها بی‌پایان هستند. آیا دوست دارید کفپوش پارکت شما به طور ملایم با همان رنگ و ساختار چوبی روی قرنیز ادامه یابد؟ اگر چنین است، پس باید تخته‌های قرنیز با نوع پارکت روکش شما مطابقت داشته باشد. این انتخاب یک ظاهر کلاسیک و جاودانه به فضا خواهد بخشید. آیا ترجیح می‌دهید قرنیز شما همرنگ دیوارها باشد؟ در این صورت، بهتر است تخته‌های قرنیزی قابل رنگی را انتخاب کنید که می‌توانید آن‌ها را به رنگ دلخواه خود رنگ کنید تا کاملاً با دیوارهای شما ترکیب شوند. این نه تنها اتاق شما را کمی بزرگ‌تر نشان می‌دهد، بلکه شیک‌تر و مدرن‌تر هم به نظر می‌رسد.

چرا قرنیز سفید را انتخاب کنید؟

برای انتخاب مشکل دارید؟ مشکلی نیست، ما برای شما راه حلی داریم. به سراغ قرنیز سفید بروید که انتخاب بسیار محبوبی است. رنگ سفید یک رنگ خنثی و مدرن است و کنتراست خوبی را با یک دیوار با رنگ متفاوت ایجاد می‌کند. تخته‌های قرنیز قابل رنگ نیز انتخاب خوبی در اینجا هستند زیرا به صورت استاندارد به رنگ سفید موجود هستند. این بدان معنی است که می‌توانید آن‌ها را بدون رنگ کردن استفاده کنید و شاید در آینده تصمیم بگیرید آن‌ها را به رنگی که دوست دارید تغییر دهید.

چه زمانی انتخاب قرنیز مشکی خوب است؟

تخته‌های قرنیز مشکی به اتاق شما ظاهری مجلل و باکلاس می‌بخشد. علاوه بر این، آن‌ها کاملاً با دیوارهای به رنگ تیره و روشن ترکیب می‌شوند و به شما اجازه می‌دهند به این ترتیب هارمونی و کنتراست ایجاد کنید. شما همچنین می‌توانید از چاپ‌های قابل رنگ‌پذیری برای قرنیز استفاده کنید. آن‌ها را با رنگ مشکی مات یا براق آماده کنید، مطمئناً نتیجه نهایی هوشمندانه خواهد بود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از لیست قیمت پارکت با کارشناسان مرکز پارکت چوبی تماس بگیرید تا از قیمت های روز اطلاع داشته باشید.

آخرین مقالات IWFC
آخرین مقالات IWFC