گارانتی

محصولات ILEX ، بیست و چهار ماه تحت گارانتی میباشند. مشتری یا نصاب بایست قبل از نصب، پارکت را از نظر نقص تولیدی یا آسیب قابل رؤیت بررسی کند. مرکز پارکت چوبی ایران هیچ گونه مسئولیتی در قبال شکایات، ادعاها یا هزینه ها از جمله هزینه های کارگری، در مواردی که پارکت با مشکلات ذکر شده نصب شده باشد نمی پذیرد. هیچ نماینده، توزیع کننده یا کارمندی اختیار تغییر تعهدات، محدودیتها یا استثنائات برای هیچ یک از ضمانتهای پارکت سالید IWFC را ندارد. آیلکس هیچگونه ضمانت­نامه­ یا تعهدی برای خسارتهای جانبی و احتمالی دیگر را نمیپذیرد و هیچ گونه مسئولیتی در قبال آنها نخواهد داشت. تنها هرگونه ضرر، هزینه یا خسارت به خود پارکت که در اثر نقص در پارکت ایجاد شود شامل گارانتی می­باشد.

تعهدات مرکز پارکت چوبی ایران

  1. تعهد گارانتی پارکت تنها برای مصارف مسکونی است. تمام ضمانتها فقط به خریدار نهایی پارکت داده میشود. هیچ ضمانتی قابل انتقال نیست.
  2. آیلکس این حق را برای خود محفوظ نگه میدارد که هر یک از ادعاهای مربوط به گارانتی را بررسی و بازبینی کند. ادعاهای مربوط به گارانتی ممکن است توسط کارمندان شرکت، برخی از نصابان واجد شرایط یا سایر متخصصان با نظارت ما مورد بررسی و بازبینی قرار گیرند.
  3. برخی شکایات ممکن است نیاز به استفاده و خراب کردن نمونه­ ها برای آنالیز داشته باشد. مسئولیت هزینه­های جایگزینی مواد و نیروی کار نمونه­های برداشته شده، پس از تعیین مقصر مشخص میشود.
  4. آیلکس هر قسمتی را که معیوب بداند تعمیر یا جایگزین میکند.
  5. آیلکس مستقیماً هزینه خریدار اصلی را جبران میکند. در موارد نادری که، با وجود تلاشهای متعدد گروه مرکز پارکت چوبی ایران، پارکت قابل تعمیر نباشد، هزینه بخش معیوب و آسیب دیده به خریدار اصلی پرداخت می­گردد. همچنین اگر پارکت به صورت حرفه­ای و توسط نصاب مورد تأیید نصب شده باشد، هزینه­های منطقی تعمیر یا تعویض منطقه معیوب پارکت را، تقبل خواهد کرد. این موضوع شامل حذف یا تعویض وسایل ثابت مانند کابینت، کتابخانه، آشپزخانه و غیره نیست.

مسئولیت های مشتری/ خریدار

  1. مشتری باید اصل فاکتور فروش را حفظ کند.
  2. مشتری باید دستورالعملهای نصب و نگهداری ارائه شده را اجرا کند.
  3. مشتری باید مراحل نگهداری و مراقبت از پارکت و کفپوش را به درستی دنبال کند و در صورت تقاضای شرکت باید دلایل نشانگر نگهداری مناسب از پارکت را ارائه دهد.
  4. نصب و شرایط محل اجرا باید مناسب باشد. شرایط رطوبت و دما بایست حفظ شود.
  5. زیرکار مناسب و صاف بودن زیرکار بایستی رعایت شده و اختلاف رطوبت بین زیرکار و پارکت چوبی در دامنه قابل قبول باشد.
  6. مشتری باید پارکت را از نظر نقص در تولید یا هر آسیب قابل مشاهده بررسی کند و هرگز پارکت معیوب را نصب نکند!
  7. مشتری باید اطمینان حاصل کند که پارکت مطابق دستورالعمل نصب، با روش مناسب و به درستی نصب شده است.

پارکت چوبی محصولی طبیعی است. چوب با توجه به شرایط رطوبت و دمای محیط منبسط و منقبض میشود، حتی در پارکت چوبی مهندسی شده که به دلیل ساختار چندلایه از نظر بُعد محصولی پایدارتر و ثابت است، ممکن است انبساط و انقباض جزئی رخ دهد.

پارکت ILEX و سیستم گرمایش از کف

آیلکس در مورد نصب روی هر سیستم گرمایشی کف برای پارکت سالید گارانتی ندارد. اگر دستورالعمل نصب پارکت مهندسی ما رعایت شود، این پارکت در برابر سیستم گرمایی تابشی (Radiant Heat) تضمین میشود. در غیر این صورت، ضمانت نامه باطل است. دستور العمل نصب به شرح زیر است:

  1. سیستم گرمایی تابشی باید از نوع هیدرونیک (آبی) باشد. پارکت مهندسی مرکز پارکت چوبی ایران در مورد سیستمهای حرارتی برقی کف، ضمانتی ندارد.
  2. سیستم گرمایی تابشی باید برای کفپوش چوبی طراحی شده و مجهز به یک سنسور دما در خارج و سنسورهای دمایی در تماس مستقیم کف باشد.
  3. سیستم گرمایی تابشی مخصوص کفپوش چوبی باید کنترل کننده دما داشته باشد. به طوری که امکان بالاتر رفتن دمای سطح زیرکار به بیش از 27 درجه سانتیگراد وجود نداشته باشد.
  4. دما در منطقه نصب باید همیشه بین 18 تا 25 درجه سانتیگراد باشد.
  5. هیچ تغییری در دمای کف نباید سریعتر از 1 درجه سانتیگراد طی 24 ساعت باشد. به ویژه شرایطی که سیستم گرمایشی تابشی در پاییز پس از مدت طولانی خاموشی، یکباره روشن شده و با قدرت کامل کار میکند. در این حالت پارکت تحت تنش شدید خشک شدن و گرم شدن سریع قرار می­گیرد و ممکن است آسیب­های جدی به همراه داشته باشد. دما باید به تدریج و به آرامی افزایش یابد.
  6. آزمایش رطوبت بتن را انجام داده و مستند کنید. حداکثر رطوبت نسبی داخلی بتن هنگام نصب کف نباید از 75٪ بیشتر باشد. نصب پارکتها و کفپوشهای چوبی روی کف بتونی که هنوز خشک نشده، یک اشتباه رایج است.
  7. رطوبت نسبی محل کار باید بین 40 تا 60 درصد حفظ شود. نقاط مرطوب در زیر پنجره ها، لوله ها و غیره ضمانت (گارانتی) را باطل می­کنند. حفظ نکردن سطح استاندارد رطوبت میتواند منجر به رطوبت یا خشکی بیش از حد شود و کلیه ضمانتها را باطل میکند.
  8. سیستم گرمایی تابشی باید با حداکثر 70% خروجی و به مدت حداقل 10 روز قبل از شروع نصب پارکت روشن بوده و کار کند. این امر به تدریج، دمای سیستم گرمایشی تابشی را به دمای مطلوب میرساند.
  9. محل نصب باید تهویه مناسب و شرایط عادی داشته باشد. شرایط دما و رطوبت بایست همانطور باشد که در این راهنما آمده است.
  10. گرمای زیاد، گرمایش سریع، حفظ نکردن رطوبت بین 40 تا 60 درصد ممکن است باعث ترک خوردگی، کاس شدن و اشکالات دیگر شود که ضمانت نامه را باطل میکند.
  11. در زیرکارهای بتونی با سیستم گرمایی تابشی تنها روش نصب چسبی مورد تأیید است.
  12. در مورد چندلایی، OSB یا زیرکارهای چوبی موجود با سیستم گرمایی تابشی، تمام روشهای نصب مورد تأیید است.

سلب مسئولیت آیلکس در بحث رنگ

در همه چوبها تنوع و الگوهای رنگی وجود دارد. این ویژگی یک درخت زنده است. تمام چوبها از اثر نور خورشید یا نور فرابنفش به طور طبیعی تغییر رنگ میدهند. این نقص محصول نیست و مشمول ضمانت نمیشود.

مواردی که مشمول ضمانت پارکت نمیشوند:

  1. کفپوش چوبی که در حمام یا سونا نصب شده است.
  2. خسارات ناشی از آتش سوزی، سیل و سایر بلایای طبیعی.
  3. خسارت ناشی از سهل انگاری، تصادف، سوءاستفاده یا استفاده بد و نادرست.
  4. آسیب ناشی از میله جاروبرقی یا اجزای سخت آن.
  5. خسارات ناشی از وسایل، مبلمان و چرخهای زیر میز و صندلیها.
  6. خراش ناشی از اشیای تیز.
  7. کاهش براقیت، خراش، یا فرورفتگی به دلیل شن و ماسه، سنگریزه یا ساینده های دیگر، حیوانات خانگی، حشرات، رفت و آمد کارگری در پروژه­های در حال ساخت یا بازسازی، یا عدم مراقبت از پارکت در صورت نیاز.
  8. هر گونه تفاوت و تضادی در تنوع رنگ، سایه و بافت پارکت اصلی با نمونه ها و عکسهای رنگی یا بخش جایگزین.
  9. تغییرات رنگ بین پارکت و نمونه­های اولیه یا با سایر کفپوشها یا محصولات چوبی با خاصیت مشترک.
  10. تغییر رنگ به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا بالا رفتن سن پارکت.
  11. صداها (جیرجیرها و غیره) مرتبط با هر چیز دیگری غیر از ساخت اشتباه پارکت.
  12. خصوصیات چوب که به طور طبیعی اتفاق میافتد مانند تغییر در دانه ها، رگه های مواد معدنی و گره ها.
  13. اشتباهات مربوط به آماده سازی موارد زیرکار که تنها به زیرکار ناهموار، انحنای کف، زیرکار خالی یا رطوبت اضافی در آن محدود نمیشود.
  14. آسیب ناشی از سطح رطوبتی کم یا زیاد و یا انبساط و انقباض طبیعی که منجر به درز یا جدا شدن تایلها میشود.
  15. ترکهای جزئی بین تایلهای پارکت که در اثر انبساط و انقباض در تغییرات فصلی ایجاد میشوند.
  16. تاج یا کاس شدن تخته های پارکت به دلیل رطوبت و نم زیاد زیرکار یا محیط.
  17. نصب در محلهای تجاری.
  18. پارکت نصب شده در خانه ای که مالکش مستقر نیست یا در اختیار مستأجر است.
  19. هر گونه آسیب مربوط به پروژه­های در حال ساخت یا بازسازی.
  20. نقص چسب بین تایلها یا زیرکار یا خرابی زیرکار.
  21. هر گونه آسیب ناشی از رطوبت زیرکار یا آسیب آب. مثلا به دلیل شکستگی یا نشتی لوله های آب، جاری شدن آب، پاک کردن با اشیای خیس یا شرایط جوی.

استثناهای گارانتی پارکت مهندسی مرکز پارکت چوبی ایران

این مسئولیت مشتری یا نصاب است که قبل از نصب، پارکت را از نظر نقص تولیدی یا آسیب قابل رؤیت بررسی کند. مرکز پارکت چوبی ایران هیچ گونه مسئولیتی در قبال شکایات، ادعاها یا هزینه ها از جمله هزینه های کارگری، در مواردی که پارکت با مشکلات ذکر شده نصب شده باشد نمی پذیرد. هیچ نماینده، توزیع کننده یا کارمندی اختیار تغییر تعهدات، محدودیتها یا استثنائات برای هیچ یک از ضمانتهای آیلکس را ندارد.

آیلکس تحت هیچگونه ضمانت­نامه­ یا تعهدی برای خسارتهای جانبی و احتمالی دیگر متعهد نمیشود. به بیان دیگر مرکز پارکت چوبی ایران هیچ گونه مسئولیتی در قبال آنها نخواهد داشت و تنها هرگونه ضرر، هزینه یا خسارت به خود پارکت که در اثر نقص در پارکت ایجاد شود شامل گارانتی می­باشد.

در پایان، خواست آیلکس این است که مشتریانش از خرید خود خوشحال و راضی باشند. در صورت وجود هر گونه سؤال، مطالبه، شکایت، یا نارضایتی از خرید خود، لطفاً با ما تماس بگیرید.