بهترین رنگ پارکت برای منازل کوچک و بزرگ

پارکت چوبی مناسب اتاق کوچک
آنچه در این مقاله خواهید خواند:

انتخاب رنگ پارکت مناسب برای یک فضا از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چراکه یک رنگ مناسب می‌تواند کمک کند که فضای شما کوچک‌تر یا بزرگ‌تر به نظر برسد. به هنگام انتخاب آن شما باید اصول طراحی داخلی همچون برقراری تعادل رنگی و داشتن تناسب با سایر اجزای دکوراسیون را رعایت نمایید. برای فضاهای کوچک، استفاده از رنگ‌های روشن همچون سفید توصیه می‌شود. این در حالی است که برای فضاهای بزرگ بهتر است که از پارکت چوبی با رنگ‌های تیره استفاده کنید. با انتخاب یک رنگ مناسب، احساس بهتری را نسبت به محیط منزل خود تجربه خواهید کرد و فضا دلنشین‌تر خواهد شد.

دکوراسیون داخلی و رنگ پارکت

امروزه دکوراسیون‌های متنوعی در منازل در حال اجرا هستند. سبک کلاسیک، مدرن، اشرافی و… نمونه‌هایی از آنها به حساب می‌آیند. البته دکوراسیون داخلی دارای سایر سبک‌ها همچون ایرانی، یونانی، ترکی، هلندی و… نیز است. در حالت کلی، برای این‌که بهترین رنگ پارکت را انتخاب کنید، می‌بایست نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

  • در سبک کلاسیک شاهد استفاده از رنگ‌های تیره و به ویژه رنگ قهوه‌ای هستیم.
  • در سبک اشرافی، استفاده از رنگ‌های خاصی همچون فندقی و به ویژه رنگ قهوه‌ای تیره رایج است.
  • در سبک امروزی رنگ‌های متعادلی به کار گرفته می‌شود که آنچنان تیره و آنچنان روشن به شمار نمی‌روند. نمونه آن را می‌توانید در رنگ‌های کرمی و خاکستری پیدا کنید.
  • در سبک مدرن از رنگ‌های بسیار روشن استفاده می‌شود تا تناسب به‌خوبی برقرار شود.
  • سبک مینیمال نیز تنها در به‌ کارگیری از رنگ سفید خلاصه می‌شود.

مناسب ترین رنگ پارکت برای منزل کوچک و بزرگ

رنگ پارکت از جمله اصلی‌ترین فاکتورهایی به شمار می‌رود که در بزرگ‌تر یا کوچک‌تر نشان دادن فضا نقش بسیار موثری ایفا می‌کند. رنگ‌های گرم و تیره غالبا در فضاهای بزرگ کاربرد دارند. این مسئله به علت بازتاب کمتر نور از سمت این رنگ‌ها است. مناسب‌ترین رنگ کفپوش برای خانه‌های کوچک را می‌توان رنگ‌های روشن دانست که سبب می‌شود تا خانه دلبازتر به نظر برسد. البته از نقش چیدمان اتاق در بزرگ نشان دادن اتاق یا پارکت نیز نمی‌توان غافل شد. با استفاده از یک رنگ پارکت مناسب و چیدمان صحیح می‌توان به فضا روح بخشید.

پارکت چوبی مناسب منازل بزرگ

 

نحوه انتخاب رنگ پارکت برای منزل کوچک

بسیاری از اشخاص معتقد هستند که تنها کافیست از رنگ پارکت روشن استفاده کنند تا فضای آن‌ها بازتر به نظر برسد. البته برای داشتن فضایی کوچک و در عین حال دلباز، باید طرح، فضای اتاق و نحوه چیدمان اتاق را نیز مد نظر قرار دهید. برای نمونه مناسب‌ترین رنگ پارکت برای پذیرایی با ابعاد کوچک را می‌توان پارکت‌هایی با تناژ سرد و روشن دانست.

البته این در صورتی است که برای رنگ مبلمان و سایر وسایل رنگ‌های گرم را به کار بگیرید تا به این صورت شاهد حفظ تعادل و هارمونی رنگ‌ها باشید؛ اگر علاقه‌مند هستید تا کفپوش خانه شما جلوه بهتری داشته باشد، انتخاب شما برای فرش می‌بایست رنگ مخالف باشد. این تضاد کمک می‌کند تا فضا دلبازتر به نظر برسد.

پارکت مناسب اتاق های کوچک

برای اتاق کوچک بهتر است از رنگ‌های روشن استفاده نمایید. این مدل رنگ‌ها به شما کمک می‌کند تا محیط شادتر و بزرگ‌تر به نظر برسد. رنگ‌های تیره به هیچ‌وجه گزینه مناسبی برای فضاهای کوچک به‌خصوص اتاق‌های‌ خواب‌ به شمار نمی‌‌رود؛ چراکه با وجود رنگ‌های تیره، فضا دلگیر خواهد شد. البته امکان استفاده از پارکت‌هایی با رنگ طبیعی برای کودکان وجود دارد و به این صورت می‌توان محیطی بانشاط و طراوت را ایجاد کرد.

پارکت‌ها در دو مدل مات و براق تقسیم‌بندی می‌شوند‌. برای این‌که محیط کوچک شما بزرگ‌تر به نظر برسد، استفاده از پارکت مات توصیه می‌گردد. به این صورت تمرکز از سایز کوچک سطح کف برداشته می‌شود. از جمله رنگ‌های پرطرفدار می‌توان به سفید، سبز روشن و خاکستری اشاره کرد.

رنگ سفید

رنگ سفید از جمله بهترین و زیباترین رنگ‌‌های پارکت برای فضاهای کوچک به حساب می‌آید. رنگ سفید کمک می‌کند تا محیط خانه جلوه‌ای بزرگ‌تر و دلبازتر داشته باشد. جدای از این مورد، این رنگ به علت روشنی زیاد در انتشار نور بیشتر در خانه نقش داشته و محیطی روشن و پرنور در اختیار شما قرار می‌دهد. این رنگ، انتخاب خوبی برای منازلی است که دیوارهای تیره دارند.

پارکت سبز روشن مناسب فضاهای کوچک

یکی دیگر از مناسب‌ترین رنگ‌های روشن پارکت برای خانه‌های کوچک را می‌توان پارکت سبز روشن دانست. این رنگ، از آنجایی که به رنگ طبیعت بسیار نزدیک بوده، احساس حضور در طبیعت و آرامش را به شما القا می‌کند و محیطی زیبا و دلنشین را برای شما فراهم می‌سازد. علاوه‌بر این، تناسب خوبی میان رنگ پارکت سبز روشن و دیوارهای روشن و تیره برقرار است. در حالت کلی، برای برخورداری از فضایی آرام و دلنشین، پارکت سبز روشن می‌تواند انتخاب ایده‌آلی باشد.

رنگ پارکت خاکستری

رنگ خاکستری در واقع از جمله رنگ‌های پارکت جدید است که در منازل کوچک طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. این رنگ همچنین از جمله رنگ‌های مدرن و شیک به شمار می‌رود که همانند رنگ سفید کمک می‌کند تا محیط خانه بزرگ‌تر به نظر برسد. پارکت رنگ خاکستری قادر به برقراری تناسب و هماهنگی با دیوارهای به رنگ تیره و روشن هستند.

پارکت مناسب فضاهای بزرگ

رنگ پارکت از جمله مسائل مهم در هر فضایی به حساب می‌آید. در صورتی که یک فضای بزرگ دارید، بهتر است میان رنگ و فرم عناصر دکوراسیون خانه تعادل برقرار کنید تا زیبایی خانه حفظ شود و خانه بزرگ به نظر برسد. در صورتی که خانه شما از نور مناسبی برخوردار است و متراژ خانه شما نیز بالا بوده، الزامی برای این‌که از پارکت روشن استفاده کنید، وجود ندارد. در این شرایط، پارکت‌هایی با رنگ تیره جایگزین خوبی به شمار می‌رود؛ به ‌ویژه زمانی که سالن پذیرایی بزرگ باشد.

پارکت چوبی مناسب اتاق بزرگ

 

سخن پایانی

رنگ پارکت نقش موثری در بزرگ یا کوچک نشان دادن فضا دارد و افراد می‌بایست به هنگام انتخاب آن دقت کافی داشته و یک‌سری اصول را در نظر بگیرند. انتخاب نادرست رنگ پارکت برای فضا کوچک سبب می‌شود تا منزل شما کوچک‌تر از آنچه در واقعیت است، به نظر برسد؛ بنابراین این مورد را جدی بگیرید. بهتر است از رنگ‌های روشن برای فضاهای کوچک و از رنگ‌های تیره برای فضاهای بزرگ‌تر استفاده کنید. با برقراری تعادل میان رنگ‌ها فضا دلنشین‌تر و دلبازتر به نظر خواهد رسید.

آخرین مقالات IWFC
آخرین مقالات IWFC