پارکت چوبی مناسب ویلای ساحلی

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

پارکت چوبی مناسب ویلای ساحلی

پارکت چوبی به خودی خود از ویژگی‌های یک طراحی خوب می‌تواند باشد و می‌تواند حال و هوای یک فضا را هم از نظر زیبایی و نیز کاربردی به کلی تغییر دهد. مثلا در مورد اندازه‌ها عرض تخته‌های پارکت می‌تواند مقیاس یک فضا را به طرز چشمگیری متحول کند. در اتاق‌های بزرگ‌تر، تخته‌های پهن می‌توانند اندازه‌ها را برجسته کنند. از طرف دیگر تخته‌های باریک می‌توانند به فضاها نظم ببخشند و فضا را مرتب نشان دهند. اما علاوه بر این عواملی دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند در انتخاب یک پارکت مناسب برای ویلا کمک‌کننده باشد. مثلا جنس چوب به کار رفته در پارکت و محل قرارگیری و جغرافیایی که ویلا در آنجا واقع شده است در انتخاب پارکت بسیار تعیین‌کننده است. در ادامه ابتدا به انواع چوب به کار رفته در پارکت اشاره می‌کنیم و سپس عوامل دیگر را یک به یک شرح می‌دهیم.

انواع چوب‌های به کار رفته در انواع پارکت‌ها

چوب کاج

چوب کاج مقرون به صرفه و نرم‌ترین چوب است، بنابراین کار با آن راحت است. به نظر می‌رسد پارکت ساخته شده از چوب کاج، برای ویلاهای واقع در مناطق گرمسیری کاملا مناسب باشد.

چوب صنوبر

صنوبر سخت‌تر از کاج است و در اندازه طولی بلند و همچنین تخته‌های بسیار پهن وجود دارد.

چوب ممرز

این چوب مقاوم و ظاهری کم‌رنگ دارد.

چوب بامبو

ممکن است بامبو از نظر فنی یک علف باشد اما نسبت به چوب با محیط زیست سازگارتر است زیرا سریع‌تر رشد می‌کند. همچنین از بسیاری از چوب‌های سخت مستحکم‌تر است.

چوب بلوط

چوب بلوط اصطلاحا پادشاه چوب‌های سخت است. بلوط به دلیل تطبیق‌پذیری که دارد در ساخت و ساز مورد توجه است. می‌توان آن را به هر سایه‌ای، تیره یا روشن رنگ‌آمیزی کرد.

چوب ساج

هرکسی که به دنبال چوبی غنی با رنگ عمیق است باید به سراغ پارکت چوب ساج برود. چوب ساج روغن بالایی در درون خود دارد که رطوبت را دفع می‌کند، این چوب جنگلی استوایی تیره‌رنگ برای استفاده در حمام و آشپزخانه و کلا مکان‌های مرطوب ایده‌آل است.

چوب گردو

هر کفپوشی که نیاز به تزریق گرما داشته باشد باید از کفپوش گردویی استفاده ‌کند. از این نظر پارکت چوب گردو گزینه خیلی مناسبی برای ویلاهای واقع در مناطق سردسیری می‌تواند باشد. این چوب با رنگ‌های غنی و دانه‌های زیبای خود، یک چوب کلاسیک زیبا است.

 

عوامل موثر در انتخاب یک پارکت برای ویلا

  • محل قرارگیری ویلا

انتخاب بهترین کفپوش برای ویلا فاکتورهای مختلفی دارد و مکان ویلا در اولویت این لیست قرار دارد. اگر ویلا نزدیک به ساحل واقع شده باشد، احتمالاً آب و هوا گرم با رطوبت متوسط تا زیاد است.

وقتی در ساحل زندگی می‌کنید، آب شور همسایه شماست. پس نیاز به گزینه‌ای برای کفپوش خانه ساحلی هست که در برابر آب بسیار مقاوم باشد. هرچه مواد کفپوش در برابر آب مقاوم‌تر باشد، کفپوش شما آنجا دوام بیشتری خواهد داشت. بنابراین بهتر است یک کفپوش محکم انتخاب شود که به حداقل نگهداری و نظافت نیاز داشته باشد. در ادامه مقاله این موضوع را مفصل‌تر توضیح خواهیم داد.

  • محل قرارگیری کفپوش در داخل خانه

در داخل خود خانه نیز شاید نیاز به استفاده از چند نوع پارکت باشد. مثلا یک اتاق ورودی ممکن است نیاز به کفپوش بادوام‌تری نسبت به یک حمام کوچک در طبقه بالا با حداقل تردد داشته باشد.

  • نظافت آسان

زندگی در یک ویلای ساحلی تماماً مربوط به مناطق زیبای سواحل شنی است که در فاصله کوتاهی قرار دارند. با این حال، یکی از نکات منفی در مورد کفپوش، مقدار شن و ماسه‌ای است که به داخل خانه شما راه پیدا می‌کند. از این لحاظ زندگی را باید آسان‌تر کرد و گزینه‌ای را برای کف‌پوش انتخاب کرد که تمیز کردن ذرات شن مزاحم را راحت‌تر کند.

انتخاب پارکت مناسب برای ویلای ساحلی

انتخاب کفپوش مناسب برای ویلای ساحلی تصمیم مهمی است که می‌تواند در دراز مدت بر هزینه‌های شما تأثیر بگذارد. گزینه‌های طراحی فراوانی وجود دارد که می‌تواند بر عملکرد و نیازها و سبک زندگی شما را تعیین کند.

  • پارکت چوبی (مهندسی یا جامد) برای ویلاهای ساحلی

کفپوش‌های چوبی مهندسی شده یک انتخاب کفپوش اقتصادی و هوشمندانه‌ای است که به دلیل دوام و انعطاف‌پذیری در برابر رطوبت معروف است. چوب سخت مهندسی شده، درواقع لایه رویی تخته سه لا به عنوان چوب اصلی و با کیفیت است.

به دلیل نحوه ساخت، چوب مهندسی شده عمر زیادی دارد و می‌تواند چندین دهه با مراقبت و تمیز کردن مناسب دوام بیاورد.

در حالی که چوب سخت مهندسی شده در برابر رطوبت مقاوم است، نسبت به برخی دیگر از گزینه‌های کفپوش، بیشتر در معرض فرسایش ناشی از شن و ماسه قرار دارد. به همین دلیل، چوب‌های سخت زمانی که در مناطق پر رفت و آمد قرار می‌گیرند به تمیز کردن و نگهداری منظم بیشتری نیاز دارند.

  • پارکت لمینت برای ویلاهای ساحلی

پارکت لمینت یک کفپوش مصنوعی چند لایه است که از طریق فرآیند لمینت با هم ترکیب شده‌اند. لمینت یکی از شیک‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین گزینه‌های کفپوش برای ویلاهای ساحلی است.

این سطح از چندین لایه کامپوزیت ساخته شده و در برابر اثرات شن و ماسه و رطوبت بسیار مقاوم است. علاوه بر این می‌تواند برای مدت طولانی در برابر لکه‌ها، ترک و ساییدگی مقاومت کند.

  • پارکت وینیل پلانک لوکس برای خانه‌های ساحلی

پارکت لوکس وینیل تخته‌ای یا LVP، با تنوع در سبک‌های مختلف، گزینه‌ای ماندگار، مقرون به صرفه و همه کاره برای ویلای ساحلی است. اگرچه LVP 100٪ مصنوعی است، مواد چند لایه آن باعث می‌شود در برابر سایش و پارگی، خراش، لکه یا تأثیر کلی شن و رطوبت پر از نمک هوای ساحلی بسیار مقاوم باشد. به علاوه تمیز کردن آن با استفاده از تنها یک جاروبرقی بسیار آسان است. لایه‌های پایه از فایبرگلاس قوی ساخته شده‌اند که بعداً با نرم‌کننده‌ها و پوششی از PVC (پلی وینیل کلرید) تقویت می‌شود. این طرح ممکن است چاپ یا حتی برجسته باشد اما ظاهری 100٪ طبیعی دارد. به علاوه، LVP در دراز مدت به تعمیر و نگهداری کمی نیاز دارد. افزون بر این LVP با قیمت پایین‌تری نسبت به پارکت‌های مشابه مانند چوب سخت یا سرامیک به فروش می‌رسد.

یکی از مواردی که بر روی خرید مشتریان تاثیر بسزایی دارد، قیمت پارکت است که بهتر است پیش از خرید با کارشناسان متخصص در این زمینه مشورت نمایند تا خرید بهتری را با توجه به بودجه و سلیقه خود داشته باشند.

آخرین مقالات IWFC
آخرین مقالات IWFC